Субота
21.09.2024
03:52
Вітаю Вас Гість
RSS
Головна Реєстрація Вхід
Оптимальний вибір методів навчання »
Меню сайту

Годинник

Афоризми

Статистика

Онлайн всього: 15
Гостей: 15
Користувачів: 0

Форма входу

Оптимальний вибір методів навчання

 як шлях підвищення ефективності навчально-виховного процесу

Вступ

 

Національна доктрина розвитку освіти в Україні визначає основні напрямки трансформації вітчизняної освіти в сторону особистісного навчання та виховання, задаючи нові орієнтири навчання та виховання гуманоцентричного характеру.

Основою особистісно-орієнтованого навчання є закладене в дітях природою прагнення до власного зростання, удосконалення і розвитку власних здібностей, дорослішання. Цей висновок не є виключно теоретичним. Багато психологів зі світовим іменем довели цю тезу експериментально. Можна, наприклад, послатися на дослідження американського вченого М. Доналдсона, який за допомогою бездоганних експериментів довів існування у кожної дитини бажання навчатися в самому широкому розумінні цього слова, тобто знаходити зміст у явищах та процесах навколишнього світу, і робити це, свідомо контролюючи процес пізнання.

Розглядаючи гуманоценричну переорієнтацію навчання в школі, як практичний процес, необхідно визначити ту практичну основу, яка дозволить забезпечити цілісність усіх новаторських змін. У вітчизняній педагогіці існує досить одностайна думка, що такою основою, безумовно, є особистість дитини. Проте, для практичних потреб це надто узагальнене положення. Педагоги-практики з власного досвіду вивели більш конкретну інтерпретацію даного положення. Беручи за основу діяльнісний підхід до особистості дитини, відомий педагог-гуманіст Ш. Амонашвілі вважає безпосередньою практичною основою створення особистісно-орієнтованого педагогічного середовища - життя дитини і притаманні йому тенденції розвитку, особливості, пріоритети. Що є реальним змістом цього життя? В першу чергу - це пізнавальна активність самої дитини, адже в ній існують не лише потенційні задатки, а й прагнення навчатися. Кінцевою метою цього навчання та виховання є процес соціалізації, тобто, перетворення дитини у дорослого індивіда .Таким чином, основним змістом в житті дитини є процес її становлення як дорослої особистості в процесі розвитку, а домінуючою формою спілкування в педагогіці особистісно орієнтованого навчання - є розвиток її пізнавальних інтересів. 

Календар
«  Вересень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Пошук

Погода
Апостолово 

Архів записів

Друзі сайту